Підкорювач неба: Ігор Сікорський

Posted on Posted in Blog

Видатний український авіаконструктор й винахідник Ігор Сікорський народився 6 червня 1889 року у Києві у багатодітній родині київського психіатра й викладача Київського університету Святого Володимира. Освіту він здобував у престижних навчальних закладах того часу: в Першій київській гімназії й Морському кадетському корпусі у Петербурзі. Та розуміючи, що його стихія – перш за все небо, а не вода, хлопець обрав Паризьку технічну школу Дювіньйо де Лано, а згодом продовжив навчання в Київському політехнічному інституті.
Ще студентом спроектував він свій перший гелікоптер. Це був той самий літальний апарат, модель якого він зробив ще у 12 років, розглядаючи малюнки повітряного ґвинта Леонардо да Вінчі. Навесні 1910 року Ігор Сікорський розробив перший вітчизняний гелікоптер, здатний відірватися від землі. Так почалася нова ера в житті молодого винахідника й цілого світу.
Протягом 1908–1912 років молодий авіаконструктор Ігор Сікорський побудував у Києві 6 моделей літаків та гелікоптер. У 1911 році за штурвалом свого літака С-5 він склав іспит на звання пілота і, встановивши чотири державних рекорди, здійснював показові польоти й навіть катав пасажирів. Його шостий літак за технічними характеристиками стає кращим у світі: 29 грудня 1911 року Ігор Сікорський встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами — 111 км/год. За модернізовану модель цього літака авіаконструктора нагородили Великою золотою медаллю Московської повітроплавальної виставки.
Навесні 1912 року колишньому студенту КПІ Ігорю Сікорському, який так і не отримав диплома, одночасно зробили запропонували посаду головного конструктора новоствореного Авіаційного відділу Російсько-Балтійського вагонного заводу й головного інженера створюваної тоді військово-морського флоту. Він прийняв обидві! Фактично, за його участі було створено особливий рід військ – авіація військово-морського флоту.
За сприятливих умов для продуктивної праці, добре оснащених майстерень, фінансування й за допомогою кваліфікованого персоналу у 1912–1918 роках під керівництвом Сікорського побудовані одні з перших у світі багатомоторні літаки «Гранд» та «Ілля Муромець», яким належать світові рекорди з вантажопідйомності, тривалості й висоти польоту. Так авіаконструктор вперше здобув світове визнання. Окрім вантажних літаків за цей час він створив практично усі типи бойових літаків: легкі винищувачі, морський розвідник, двомоторний винищувач-бомбардувальник, штурмовик.
З середини 1917 року роботи на Російсько-Балтійському вагонному заводі припинились. 1919 року Сікорський емігрував до США. Перших 4 роки підробляв, читаючи лекції в школі й даючи уроки пілотування. В 1923 році авіаконструктор заснував літакобудівну фірму, об’єднавши навколо себе колишніх співвітчизників, причетних до авіації. До 1939 року команда Сікорського створила близько 15 типів літаків.
В 30-40-их роках XX століття Сікорський розробив серію літаків та гелікоптерів, які згодом стали визначними для історії США: Sikorsky S-42 встановив десять світових рекордів, а серійні повітряні судна S-42 першими у світі здійснили міжконтинентальний переліт й які забезпечили регулярні рейси через Тихий та Атлантичний океани. З 1943 року компанія Сікорського стала провідним виробником вертолітної техніки за кордоном й створювала надсучасні повітряні судна того часу. Загалом в США авіаконструктор створив 17 базових типів літаків і 18 типів гелікоптерів.
Сікорський помер 26 жовтня 1972 року в Істоні, штат Коннектикут, США.
Його справу продовжив один з чотирьох синів – Сергій Сікорський.